Modulet beskæftiger sig med virksomheders og organisationers eksterne og strategiske kommunikation i fremmedsprogsområdet / på fremmedsproget med fokus på bl.a. interessenter og (sociale) medier. Modulet afsluttes med et problembaseret projektarbejde inden for et udvalgt emne inden for ovennævnte områder.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
virksomheders og organisationers eksterne kommunikation med interessenter i fremmedsprogsområdet / på fremmedsproget, herunder digitalt medieret kommunikation, fx i sociale medier
grundlæggende teorier inden for ekstern kommunikation
strategisk kommunikation og dialogbaseret interaktion i private og offentlige organisationer i fremmedsprogsområdet / på fremmedsproget
Den studerende skal gennem modulet opnå
Færdigheder i
sikker anvendelse af principperne for problembaseret læring og projektarbejde i relation til det udvalgte emne inden for organisation, kommunikation og interessenter
at formidle, begrunde og diskutere valg af videnskabsteoretisk tilgang, metode og teori i relation til det valgte problem
at anvende relevant teori og metode i relation til den valgte problemstilling
at undersøge og vurdere organisationers og virksomheders eksterne miljø
at analysere problemstillinger i relation til virksomheders og organisationers eksterne kommunikation i fremmedsprogsområdet / på fremmedsproget, fx digital kommunikation
mundtligt og skriftligt at formidle sin viden om virksomheders og organisationers eksterne kommunikation i fremmedsprogsområdet / på fremmedsproget
at formidle viden i en form, som overholder principperne for akademisk skriftlig fremstilling.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
at kommunikere med forskellige interessenter og offentligheden i fremmedsprogsområdet / på fremmedsproget
at arbejde praktisk med ekstern kommunikation og kommunikationsstrategier i relation til fremmedsprogsområdet / på fremmedsproget
kontinuerligt at udvikle kompetencer inden for PBL, herunder kompetencer til samarbejde, projektplanlægning og -styring, fx ved hjælp af digitale ressourcer
at være bevidst om egne kompetencer og progression inden for PBL.
Se studieordningen § 17.
Prøvens navn | Organisation, kommunikation og interessenter |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en samtale mellem den/de studerende,
eksaminator og censor med udgangspunkt i en af den/de studerende
udarbejdet projektrapport samt et individuelt udarbejdet
refleksionsark efter gældende bestemmelser. Projektrapporten
betragtes som gruppens fælles ansvar. Projektrapporten, der
udarbejdes på fremmedsproget, må højst være på 20 sider pr.
studerende, dog højst 30 sider ved individuelle projekter.
Normeret prøvetid: 20 min. pr. studerende og 10 minutter pr. gruppe til votering og karaktergivning, dog højst i alt to timer ved store grupper, 30 minutter i alt ved individuelle prøver. Omprøve afholdes efter de gældende regler for projektprøve som angivet i den til enhver tid gældende eksamensordning. |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Organisation, Communication and Stakeholders |
Modulkode | BAINV2216 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |