Modulet introducerer til forskellige tilgange til at segmentere et marked og udarbejde målgruppeanalyser.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
at definere og udvælge relevante kriterier, der kan opdele en virksomheds marked i segmenter
at gennemføre en analyse af segmenter og på basis heraf udvælge en eller flere målgrupper til et videre arbejde.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
at definere et segment og planlægge indsatser rettet mod bestemte målgrupper på basis af en udarbejdet markedsanalyse eller på baggrund af egne indsamlede data
at strukturere egen læring i relation til en given opgave
selvstændigt at fortsætte egen kompetenceudvikling inden for området.
| Prøvens navn | Segmentering og målgruppeanalyse |
| Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven har form af tilfredsstillende aktiv deltagelse i det
pågældende kursus, dvs. 80 % tilstedeværelse samt udarbejdelse af
de af underviseren fastsatte mundtlige og/eller skriftlige oplæg
som en del af kurset.
Omprøve har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave. Besvarelsen må højst være på 6 sider. Opgaven bedømmes af eksaminator. |
| ECTS | 5 |
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Segmentation and Target Group Analysis |
| Modulkode | BAINV201727 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
| Institut | Institut for Kultur og Læring |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |