Modulet beskæftiger sig med virksomhedens køb og salg af varer og tjenesteydelser samt markedsføring i fremmedsprogsområdet. Fokus er på genrer og sprogbrug i udvalgte juridiske dokumenter inden for dette område.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
køb og salg af varer og tjenesteydelser i fremmedsprogsområdet, herunder markedsføring
genrer og sprogbrug i udvalgte juridiske dokumenter inden for køb, salg og markedsføring i fremmedsprogsområdet.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
at redegøre for udvalgte juridiske aspekter ved køb og salg, herunder markedsføring, i fremmedsprogsområdet
at oversætte og bearbejde juridiske tekster inden for køb, salg og markedsføring med anvendelse af fremmedsprogets syntaks, morfologi og leksis.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
at overføre teoretisk viden til praktisk tekstproduktion og -bearbejdning inden for virksomhedens køb og salg af varer og tjenesteydelser samt markedsføring
at formidle viden om udvalgte aspekter inden for virksomhedens køb, salg og markedsføring i fremmedsprogsområdet.
Er angivet i § 17 i studieordningen.
Prøvens navn | Erhvervsjuridisk kommunikation og marked |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en skriftlig stedprøve, som indeholder et eller
flere elementer fra modulets fagområder.
Normeret prøvetid: 5 timer. Alle hjælpemidler må anvendes. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Legal Communication and Market |
Modulkode | BAINV201720 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |