Modulet har til formål at gøre den studerende i stand til at argumentere logisk korrekt og at kunne analysere argumenter i den offentlige debat på baggrund af filosofisk argumentationsteori. Den studerende får dybdegående viden om argumenters struktur og argumentationsteoriens væsentligste begreber og slutningsformer. I modulet inddrages en række konkrete eksempler på argumenterende tekster, hvorved den studerendes trænes i at kunne analysere, kritisere og selv anvende argumentationsanalytiske strategier. Modulet er derudover anvendelsesorienteret i den forstand, at det vil indeholde praktiske øvelser i at argumentere - både i akademiske og ikke-akademiske sammenhænge, herunder fx. på digitale kommunikationsplatforme.
Se studieordningens §17.
5 ECTS
| Prøvens navn | Argumentationsteori |
| Prøveform | Skriftlig
Opgaven er en 2 timers bunden opgave, som udarbejdes individuelt.
Opgaven bedømmes af eksaminator. |
| ECTS | 5 |
| Tilladte hjælpemidler | Uden hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Theory of Argumentation |
| Modulkode | BAFIL20227 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Tomplads | Ja |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævn for Anvendt Filosofi |
| Institut | Institut for Kultur og Læring |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |