Modulets indhold, forløb og pædagogik
Modulet består af, at den studerende i en gruppe udforsker
erhvervsøkonomiske problemstillinger i praksis. Der udvælges
selvstændigt en erhvervsøkonomisk problemstilling, udarbejdes et
undersøgelsesdesign og udvælges relevante erhvervsøkonomiske
teorier, som i praksis anvendes til at udarbejde en
helhedsorienteret analyse af organisationen. Udvælgelse af
problemstilling, undersøgelsesdesign og analyse relateres til
relevante videnskabsteoretiske overvejelser.
Gruppen organiserer arbejdet med udarbejdelse af projektet
selvstændigt og i samarbejde med en vejleder.
Læringsmål
Viden
Det er målet, at den studerende efter modulet har viden om:
- teoretiske og praktiske fordele og ulemper ved at anvende
forskellige teoretiske perspektiver til undersøgelse af en central
erhvervsøkonomisk problemstilling i en konkret organisation.
- teoretiske og praktiske fordele og ulemper ved at anvende
forskellige metodiske perspektiver til undersøgelse af en central
erhvervsøkonomisk problemstilling i en konkret
organisation.
Færdigheder
Det er målet, at den studerende efter modulet har færdigheder
i:
- at identificere centrale erhvervsøkonomiske problemstillinger i
en konkret organisation i samarbejde med eksterne parter.
- at udvælge og anvende relevante teorier med henblik på at
forstå og analysere en praktisk erhvervsøkonomisk problemstilling
og på baggrund heraf argumentere for teoretisk forankrede
løsningsforslag.
- at kunne vurdere effekter af valgte strategier i
forbindelse med at fremme individuelle og kollektive læreprocesser
inden for en selvvalgt erhvervsøkonomisk problemstilling.
Kompetencer
Det er målet, at den studerende efter modulet har kompetencer
til:
- at designe metodiske tilgange til at undersøge centrale
erhvervsøkonomiske problemstillinger, samt være i stand til at
reflektere over, hvordan den valgte metodik påvirker analyser og
resultater.
- at kunne kommunikere, argumentere og reflektere på
videnskabeligt grundlag over centrale erhvervsøkonomiske
problemstillinger.
- at proaktivt inddrage centrale interessenters perspektiv og
viden i forbindelse med undersøgelsen af praksisnære og teoretiske
problemstillinger i relation til en central erhvervsøkonomisk
problemstilling og på den baggrund skabe rum for, at nye
perspektiver kvalificerer de fremkomne
løsningsforslag.
Undervisningsform
For information se § 17.
Eksamen
Forudsætning for indstilling til prøven
- Forudsætning for at deltage i eksamen er, at den studerende
udover projektet har afleveret og fået godkendt skriftligt
materiale gennem modulet.
- Hvis den studerende ikke har opfyldt forudsætningen for
deltagelse i den ordinære eksamen, så er det en forudsætning for at
deltage i reeksamen, at den studerende har afleveret og fået
godkendt et skriftligt produkt.
Prøver
Prøvens navn | Erhvervsøkonomiske problemstillinger i praksis |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Gruppeeksamen med makismalt seks studerende i hver gruppe. Den
studerende kan også vælge at skrive projektet alene. |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |