Formålet med modulet er at introducere den studerende til grundlæggende koncepter og modeller indenfor marketing.
Kerneopgaven er at give den studerende en indgående forståelse af behovet for at være markedsorienteret. For at formidle det skal der fokuseres på kundens oplevelse af værdi, som er grundlaget for virksomhedens indtjening og bæredygtighed på markedet.
Modulet giver et indblik i, hvordan relevant information, der er central for markedsføringsbeslutninger, kan indsamles, hvordan markedsadfærd kan forstås og analyseres, og hvordan forretningsprocesser sammen med strategier er organiseret for at fremme den overordnede overvejelse om at skabe værdi i imødekomme kundernes forventninger og krav. Midtpunktet i diskussionen vil ligge i samspillet mellem firmaets positionering, kunder og samfundsmæssige forhold.
Det er målet, at den studerende efter modulet har viden om:
Det er målet, at den studerende efter modulet har færdigheder i:
Det er målet, at den studerende efter modulet har kompetencer til:
For information se § 17.
Prøvens navn | Marketing |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Gruppeeksamen med maksimalt seks studerende i hver
gruppe. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Vurderingskriterierne er angivet i Eksamensordningens bilag 2. |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Marketing |
Modulkode | BAEØK202012 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
Institut | Aalborg University Business School |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |