Dette valgfag består af en kombination af forelæsninger/øvelsestimer, videoøvelser, online sessioner samt en workshop, hvor de studerende kan give sig i kast med et selvvalgt projekt.
Digital opslagstavle: relater digital humaniora til dit fag
Inden de studerende møder ind til den første forelæsning, skal de bidrage med tanker om relevansen af digital humaniora for deres eget fag. Disse bidrag vil blive brugt som input til at forberede den første forelæsning og få et overblik over gruppen af studerende. Det kan f.eks. handle om, hvilken empiri de finder relevant, og hvilke spørgsmål de mener besvares bedst ved at inddrage dataintensive digitale metoder.
Undervisning vil være en kombination af forelæsninger og workshops.
Prøvens navn | Introduktion til dataintensive digitale metoder i humanistiske projekter |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven kan bestås ved tilfredsstillende aktiv deltagelse i
undervisningen, herunder fremmøde, deltagelse i den afsluttende
workshop samt indløsning af følgende tre former for opgaver:
a) Konkrete øvelser introduceret i forbindelse med videoer og troubleshooting, b) Blogindlæg og online dialog relateret til de tre feedforward sessioner, c) Protokol i forbindelse med projektforberedelse samt deltagelse i. Reeksamen: Prøven har form af en 72 timers bunden hjemmeopgave, hvor den studerende besvarer opgaver inden for modulets fagområde. Den skriftlige del af opgavebesvarelsen må højst være 8 sider og besvares individuelt. Opgaven bedømmes alene af eksaminator. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Introduction to Data-Intensive Digital Methods in Humanistic Projects |
Modulkode | BADATAINT22 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |