Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i alle bacheloruddannelsens moduler.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- skal have forskningsbaseret viden om teori, metode og praksis
inden for et eller flere matematisk-økonomiske fagområder
- skal kunne forstå og reflektere over teori, videnskabelige
metoder og praksis
Færdigheder
- skal kunne opbygge en projektrapport efter fagområdets normer,
inddrage relevant litteratur, benytte korrekt fagsprog og formidle
projektets problemstilling og resultater skriftligt, grafisk og
mundtligt på en sammenhængende måde
- skal kunne anvende fagområdets eller fagområdernes metoder og
redskaber
- skal kunne vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger
indenfor fagområdet/-erne samt kunne begrunde og vælge relevante
analyse- og løsningsmodeller
- skal kunne formidle faglige problemstillinger og
løsningsmodeller til både fagfæller og ikke-specialister
Kompetencer
- skal kunne varetage planlægning, gennemførsel og styring af et
projekt og håndtere komplekse og udviklingsorienterede opgaver
under projektarbejdet og selvstændigt bidrage til projektgruppens
arbejde og resultater
- skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt
samarbejde med en professionel tilgang
- skal kunne anvende matematisk-økonomiske metoder og begreber i
praksis
- skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen
læring i forskellige læringsmiljøer
Undervisningsform
Afvikles som problembaseret projektorganiseret arbejde i
grupper, hvor der i arbejdsprocessen fokuseres på samarbejde med
ansvar for egen læring. Projektarbejdet dokumenteres i en
projektrapport.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Kursusmodulets omfang er 15 ECTS svarende til 450 timers
studieindsats.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |