Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i modulerne Lineær algebra og
Calculus.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- har viden om egenskaber ved de reelle tal
- har viden om reelle talfølger og deres konvergens
- har viden om konvergenskriterier for uendelige rækker med
reelle led
- har viden om konvergenskriterier for potensrækker med reelle
led
- har viden om kontinuerte funktioner af en og flere variable, og
deres egenskaber
- har viden om differentiable funktioner af en variabel
- har viden om Riemann integralet af kontinuerte
funktioner
Færdigheder
- kan udlede og i skrift og tale give stringente beviser for
centrale resultater fra reel analyse
- kan anvende resultaterne fra modulet på konkrete følger,
rækker, og funktioner
Kompetencer
- kan argumentere for anvendelighed af metoder fra kurset til
løsning af både abstrakte og konkrete problemer indenfor reel
analyse
KOMPETENCEMÅL GÆLDENDE FOR STUDERENDE DER LÆSER PÅ
KANDIDATNIVEAU, MEN FØLGER UNDERVISNING PÅ BACHELORNIVEAU:
- Kunne reflektere over fagområdets tilgang til faglige
problemstillinger på højt niveau og dets relation til andre
fagområder.
- Kunne inddrage vidensområdet i løsningen af komplekse faglige
problemstillinger og dermed opnå ny forståelse af et givet
genstandsområde.
Undervisningsform
Undervisningen tilrettelægges i henhold til de generelle
undervisningsformer for uddannelsen, jf. §17 i studieordningen.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Kursusmodulets omfang er 5 ECTS svarende til 150 timers
studieindsats.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Analyse 1 |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |