Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
Studerende som gennemfører modulet:
- Skal have viden og forståelse for projektorganiseret
problembaseret læring.
- Skal have viden om gruppearbejde og metoder til
konfliktløsning.
- Skal have indgående forståelse for planlægning og strukturering
af dokumentationen af et projektarbejde.
- Skal have viden om modeller i byggeriet.
Færdigheder
Studerende som gennemfører modulet:
- Skal kunne anvende projektorganiseret læring til
problemrelateret arbejde i grupper.
- Skal kunne anvende metoder systematisk.
- Skal kunne anvende modeller anvendt i byggeriet til løsning af
problemer inden for det relevante tekniske fagområde.
- Skal kunne definere mål for et projektarbejde og skrive en
konklusion der besvarer problemformuleringen for et projekt.
- Skal kunne beskrive og analysere en eller flere tilgange til et
projektarbejde.
- Skal kunne anvende den korrekte terminologi i mundtlig,
skriftlig og grafisk kommunikation og dokumentering af problemer og
løsninger inden for den relevante tekniske fagområde.
Kompetencer
Studerende som gennemfører modulet:
- Skal selvstændigt være i stand til at definer og analysere
videnskabelige problemstillinger.
- Skal være i stand til at etablere, evaluere og reflektere over
modeller anvendt i byggeriet i forhold til essentielle
problemstillingen inden for fagområdet.
- Skal kunne kommunikere resultaterne fra et projektarbejde i en
projektrapport.
- Skal kunne bidrage til et succesfuldt gruppearbejde inden for
et problememne og deltage i en fælles præsentation af resultatet af
projektarbejdet.
Undervisningsform
Forelæsninger evt. suppleret med workshops,
præsentationsseminarer, og andet.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Kursusmodulets omfang er 5 ECTS svarende til 150 timers
studieindsats.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Introduktion til problembaseret læring og modeller i det
bebyggede miljø |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |