Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået gennem 1. og 2. semester.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Studerende der gennemfører modulet skal have opnået følgende
viden, færdigheder og kompetencer:
Læringsmål
Viden
Den studerende skal have opnået viden om teorier, der beskriver
nedenstående fagområder:
- Innovationsteorier.
- Innovative tiltag i byggebranchen.
- Strategiske, taktiske og operationelle ledelsessystemer.
- Tekniske, økonomiske, sociale eller organisatoriske systemer og
processer i en virksomhed eller et netværk af
virksomheder.
Færdigheder
Den studerende skal med korrekt brug af ledelsesbegreber
kunne
- Analysere tekniske, økonomiske, sociale eller organisatoriske
systemer og processer i en virksomhed eller et netværk af
virksomheder.
- Redegøre for udvikling af tekniske, økonomiske, sociale eller
organisatoriske systemer og processer i en virksomhed eller et
netværk af virksomheder.
- Demonstrere en udbygning af forståelsen af byggevirksomheders
langsigtede udvikling og planlægning, herunder udvikling af nye
samarbejdsformer mellem byggevirksomheden og byggeriets øvrige
parter.
- Demonstrere en udbygning af forståelsen af integration af
tekniske, økonomiske og organisatoriske systemer, herunder
sammenhænge mellem en virksomheds produktområder, markeder,
produktion, organisation og styring.
- Demonstrere kendskab til udarbejdelse af en sammenhængende
udviklingsplan for et netværk af virksomheder, for en virksomhed
som helhed eller for udvalgte dele af virksomheden.
Kompetencer
- Skal kunne indhente og analysere empirisk data i en eller flere
virksomheder
- Skal kunne overskue sammenhænge mellem teorier, modeller og
empirisk viden.
- Skal kunne kommunikere budskaber således de er modtagelig for
byggebranchens aktører.
- Skal kunne reflektere og perspektivere og projektresultaterne
og udpege styrker, svagheder og forbedringsmuligheder derved.
- Skal kunne formidle de opnåede resultater fra projektarbejdet i
en projektrapport
- Skal kunne samarbejde omkring problemfeltets projektarbejde og
foretage en fælles fremlæggelse af projektarbejdets
resultater
Undervisningsform
Projektarbejde med vejledning, evt. suppleret med forelæsninger,
workshops, præsentationsseminarer, laboratorieforsøg m.m.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Kursusmodulets omfang er 30 ECTS svarende til 900 timers
studieindsats.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Innovation i byggeriet |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Mundtlig prøve baseret på fremlæggelsesseminar og
projektrapport. |
ECTS | 30 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |