Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået på 1. – 3. semester
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
Studerende der gennemfører modulet:
- Skal have viden om dimensioneringsmetoder for stål og træ.
- Skal have viden om direkte fundering.
- Skal have viden om den videnskabelige metode og tilgang anvendt
i projektarbejdet – samt mulige alternative
metoder/tilgange.
Færdigheder
Studerende der gennemfører modulet:
- Skal kunne dimensionere en stålrammebygning med udgangspunkt i
et arkitektforslag.
- Skal kunne eftervise stabiliteten af bygningen.
- Skal have kendskab til fordele og ulemper ved svejste og
boltede samlinger.
- Skal kunne dimensionere simple konstruktioner udført i armeret
beton.
- Skal kunne gennemføre en dimensionering af bygningens
fundamenter.
- Skal kunne redegøre for den videnskabelige metode og tilgang
anvendt i projektarbejdet samt dens fordele og ulemper – også set i
forhold til alternative metoder/tilgange.
Kompetencer
Studerende der gennemfører modulet:
- Skal kunne udføre et projektarbejde omkring projektering af en
stålrammebygning inkl. fundamenter.
- Skal kunne formidle de opnåede resultater fra projektarbejdet i
en projektrapport.
- Skal kunne samarbejde omkring problemfeltets projektarbejde og
foretage en fælles fremlæggelse af projektarbejdets resultater
- Skal have opnået forståelse for den metodemæssige og
videnskabsmæssige tilgang til håndtering af projektets
problemstilling samt dens fordele og ulemper.
Undervisningsform
Projektarbejde med vejledning, evt. suppleret med forelæsninger,
workshops, præsentationsseminarer, laboratorieforsøg m.m.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Kursusmodulets omfang er 15 ECTS svarende til 450 timers
studieindsats.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Projektering af stålrammebygning |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Mundtlig prøve baseret på fremlæggelsesseminar og
projektrapport. |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |