Modulets indhold, forløb og pædagogik
Projektet har til formål at introducere urban designingeniørens
praksis; herunder formgivning, terminologi, proces og metode.
Læringsmål
Viden
- Skal have grundlæggende viden om urban designingeniørens
metoder og fremgangsmåder for konkrete processer og
designudvikling
- Skal demonstrere grundlæggende viden om at analysere og forstå
det fysiske miljø fra en tværfaglig vinkel, der dækker både
teknisk-naturvidenskabelige, samfundsvidenskabelige og humanistiske
aspekter
- Skal demonstrere grundlæggende viden om konkret urban design
terminologi, historie, teori, formgivning og
repræsentation
Færdigheder
- Skal kunne analysere problemer og potentialer i et konkret
fysisk miljø ved anvendelse af urban designingeniørens faglige
termer, arbejdsmetoder og virkemidler
- Skal kunne anvende basale værktøjer til at forstå byens
grundlæggende urban designingeniørfaglige forhold
- Skal kunne formulere en relevant problemstilling og udvikle
ideer og koncepter gennem forslagsstillelse i en iterativ
proces
- Skal gennem den iterative proces løbende udvikle og efterprøve
de væsentligste dele af forslaget gennem enkel visualisering,
modellering og beregning
Kompetencer
- Skal kunne organisere, gennemføre og kommunikere et
problembaseret urban design projekt i grupper, hvori der anvendes
faglig praksis fra initierende problem til evaluering af
designforslageT
- Skal kunne udarbejde og vurdere enkle koncepter for og
formgivning af det fysiske miljø ved brug af urban design
ingeniørfaglig terminologi, proces og metode
Undervisningsform
Se generel beskrivelse af anvendte undervisningsformer i kap.
3
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Introduktion til urban design-ingeniørens formgivning,
terminologi, proces og metode |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Uden hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |