Projektmodulet har til formål at introducere den studerende til arkitektur-ingeniørens praksis; herunder teorier, metoder, historie/kultur, terminologi og formgivningsproces ved integration af arkitektur- og ingeniørfaglig viden. Herunder er fokus PBL-pædagogisk at introducere metoder og modeller til analyse af enkle, afgrænsede problemstillinger, der er relevante for løsningen af et bæredygtigt, integreret arkitektur- og ingeniørprojekt. Samt metoder for organisering af et projektarbejde i samarbejde med andre studerende, og analyse af de samfundsmæssige forhold, som betinger problemorienteret projektarbejde.
Skal kunne vurdere et stykke bygningsarkitektur af begrænset kompleksitet i en given kontekst, ved brug af arkitektur- og ingeniørfaglig terminologi.
Skal kunne varetage planlægningen og gennemførelsen af en afgrænset formgivningsproces, fra initierende problemidentifikation til evaluering af designforslaget ved grundlæggende integration af arkitektur- og ingeniørfaglig viden.
Der henvises til § 17: Uddannelsens indhold og tilrettelæggelse
Prøvens navn | Introduktion til arkitektur-ingeniørens faglighed |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Uden hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Introduction to Architectural Design-Engineering |
Modulkode | AODB1P224 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Arkitektur og Design |
Institut | Institut for Arkitektur og Medieteknologi |
Fakultet | Det Teknisk Fakultet for IT og Design |