Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- har viden om differentiable funktioner af flere reelle
variable
- har viden om Taylors formel for funktioner af flere variable og
dens anvendelser
- har viden om invers funktion sætningen og dens anvendelser
- har viden om implicit funktion sætningen og dens
anvendelser
- har viden om metriske rum og deres anvendelser på funktioner af
flere variable
- har viden om fixpunktsætningen i fuldstændige metriske rum
- har viden om eksistens og entydighed af løsninger til
sædvanlige differentialligninger
Færdigheder
- kan udlede og i skrift og tale give stringente beviser for
hovedresultaterne vedrørende funktioner af flere variable
- kan bestemme ekstrema for funktioner af flere
variable
Kompetencer
- kan gøre rede for betydningen af abstrakte begreber som
metriske rum i forbindelse med funktioner af flere
variable
KOMPETENCEMÅL GÆLDENDE FOR STUDERENDE DER LÆSER PÅ
KANDIDATNIVEAU, MEN FØLGER UNDERVISNING PÅ BACHELORNIVEAU:
- Kunne reflektere over fagområdets tilgang til faglige
problemstillinger på højt niveau og dets relation til andre
fagområder
- Kunne inddrage vidensområdet i løsningen af komplekse faglige
problemstillinger og dermed opnå ny forståelse af et givet
genstandsområde
Undervisningsform
Forelæsninger med tilhørende opgaveregning.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Kursusmodulets omfang er 5 ECTS svarende til 150 timers
studieindsats.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Analyse 2 |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |