Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i modulerne Analyse 1 og Lineær
algebra med anvendelser. 
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- har viden om differentiable funktioner af flere reelle
variable
 - har viden om Taylors formel for funktioner af flere variable og
dens anvendelser
 - har viden om invers funktion sætningen og dens anvendelser
 - har viden om implicit funktion sætningen og dens
anvendelser
 - har viden om metriske rum og deres anvendelser på funktioner af
flere variable
 - har viden om fixpunktsætningen i fuldstændige metriske rum
 - har viden om eksistens og entydighed af løsninger til
sædvanlige differentialligninger
 
Færdigheder
- kan udlede og i skrift og tale give stringente beviser for
hovedresultaterne vedrørende funktioner af flere variable
 - kan bestemme ekstrema for funktioner af flere
variable
 
Kompetencer
- kan gøre rede for betydningen af abstrakte begreber som
metriske rum i forbindelse med funktioner af flere
variable
 
KOMPETENCEMÅL GÆLDENDE FOR STUDERENDE DER LÆSER PÅ
KANDIDATNIVEAU, MEN FØLGER UNDERVISNING PÅ BACHELORNIVEAU:
- Kunne reflektere over fagområdets tilgang til faglige
problemstillinger på højt niveau og dets relation til andre
fagområder.
 - Kunne inddrage vidensområdet i løsningen af komplekse faglige
problemstillinger og dermed opnå ny forståelse af et givet
genstandsområde.
 
Undervisningsform
Undervisningen tilrettelægges i henhold til de generelle
undervisningsformer for uddannelsen, jf. §17 i
studieordningen. 
Omfang og forventet arbejdsindsats
Kursusmodulets omfang er 5 ECTS svarende til 150 timers
studieindsats.
Eksamen
Prøver
| Prøvens navn | Analyse 2 | 
| Prøveform | Skriftlig eller mundtlig  | 
| ECTS | 5 | 
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |