Modulets indhold, forløb og pædagogik
De studerende, der gennemfører modulet:
Læringsmål
Viden
- Viden om forskellige teoretiske og videnskabelige retninger på
universelt design i et økonomisk (rationelt) perspektiv
- Har generel forståelse og viden om de økonomiske rationaler og
potentialer ved at investere i universelle design og tilgængelighed
i praksis.
- Har viden om den samfundsøkonomiske gevinst ved at tænke og
planlægge med afsæt i ’smart fra start’ tankegangen.
- Har konkret viden/ tal og fakta (måltal og cost-‐benefit
analyser) på hvorfor det kan betale sig at designe universelt
tidligt i byggeprocessen.
Færdigheder
- Kan forstå hvorfor det kan betale sig at investere i universelt
design fra start.
- Er i stand til at reflektere over universelt design og
tilgængelighed i et samfundsøkonomisk perspektiv.
- Har indblik i det økonomiske rationale og potentialer og kan se
det i sammenhæng med konkrete praksissammenhænge.
Kompetencer
- Kan analysere og vurdere de økonomiske og værdibaserede
gevinster ved at investere i universelt design og
tilgængelighed.
- Kan identificere metoder for udregning af udgifter ved
investering i universelt design og tilgængelighed
- Kan rådgive om økonomiske rationaler og potentialer ved at
prioritere området.
- Kan belyse centrale problemstillinger i lyset af økonomiske
parametre.
Undervisningsform
Undervisningsformen er forelæsninger, undervisning,
opgaveløsning og selvstudie.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Investering i universelt design og tilgængelighed |
Prøveform | Skriftlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |