Introduktion til programmering

2021/2022

Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for at deltage i modulet

Modulet bygger videre på viden opnået i 'Modeller, mekanik og materialer'.

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Studerende, der gennemfører modulet, opnår:

Læringsmål

Viden

  • et specifikt programmeringssprog, dens struktur, logik og syntaks
  • softwareudvikling til styring og skabning af interaktive designs
  • forskellige kommunikations protokoller
  • simple styrings mekanismer

Færdigheder

  • oversætte en problemstilling i sekvenser der kan overføres til kode
  • finde informationer og vejledninger til at videreudvikle færdigheder i programmering
  • udarbejde simple prototype applikationer

Kompetencer

  • tolke kode fra eksempler og biblioteker
  • anvende biblioteker
  • anvende og forstå grundelementerne af det kursusbestemte udviklingsmiljø
  • fejlsøge kode

Undervisningsform

Undervisningen foregår som vekselvirkning mellem forelæsninger og løsning af opgaver.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnIntroduktion til programmering
Prøveform
Skriftlig eller mundtlig
Fastsættes i semesterbeskrivelsen.
ECTS5
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning
Permalink Print

Fakta om modulet

Engelsk titelIntroduction to Programming
ModulkodeTBIBDB19303
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus København
Modulansvarlig
Indgår i

Organisation

StudienævnStudienævn for Teknoantropologi og Bæredygtigt Design
InstitutInstitut for Planlægning
FakultetDet Tekniske Fakultet for IT og Design

Søg i modulbasen

View all fonts in this project