Analyse af fysiologiske signaler

2021/2022

Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for at deltage i modulet

Modulet bygger videre på kvalifikationer opnået i modulerne ”Optagelse af fysiologiske signaler” og ”Anvendt programmering”.

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Læringsmål

Viden

  • Kan redegøre for en konkret problemstilling med fokus på udvikling af et system, der kan opsamle, analysere og visualisere fysiologisk data
  • Kan redegøre for en mikroprocessors karakteristika og funktion

Færdigheder

  • Kan argumentere for problemformuleringens relevans og aktualitet
  • Kan anvende metoder til teknisk specifikation, realisering, test og dokumentation af digitale delsystemer (hardware og software)
  • Kan implementere og teste en konkret A/D og/eller D/A konvertering
  • Kan diskutere håndtering af grænseflader (I/O håndtering)
  • Kan implementere og teste signal behandlings-algoritmer
  • Kan implementere og teste en relevant kommunikationsprotokol

Kompetencer

  • Kan reflektere over sammenhængen mellem videndeling i projektgruppen og projektarbejdets resultater
  • Kan analysere et fysiologisk signal ift. en konkret kontekst

Undervisningsform

Studenterstyret projektarbejde med vejledning.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnAnalyse af fysiologiske signaler
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
ECTS15
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Yderligere informationer

Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved administrative spørgsmål.

Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær Malene Møller Knudsen.

Fakta om modulet

Engelsk titelAnalysis of Physiological Signals
ModulkodeSTIST20B4_1
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS15
UndervisningssprogDansk og engelsk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Sundhed og Teknologi
InstitutInstitut for Medicin og Sundhedsteknologi
FakultetDet Sundhedsvidenskabelige Fakultet