Profileringsfag

2021/2022

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet omfatter studier og undervisning i et afgrænset produktivt, performativt og/eller formidlende felt fx satsteknik, sang, klaver, musikledelse, musikformidling, lydproduktion, djing, o.l.

Læringsmål

Viden

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere viden om:

  • profileringsfagets egenart og karakter
  • teknikker og metoder inden for profileringsfaget.

Færdigheder

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere færdigheder i:

  • at udtrykke sig sikkert inden for profileringsfagets udtryksområder
  • at anvende adækvate teknikker.

Kompetencer

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere kompetencer til:

  • at vælge og begrunde relevante teknikker
  • at reflektere over egne præstationer konstruktivt.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnProfileringsfag
Prøveform
Praktisk
En intern individuel prøve i Profileringsfag (Special Subject). Ved prøven gennemfører, gennemgår og/eller fremlægger den studerende et opgivet materiale svarende til en varighed af maksimalt 10 minutter. Forud for prøven afleveres skriftligt materiale (f.eks. arrangementer, nodeforlæg, procesbeskrivelser) og/eller andet auditivt eller audiovisuelt materiale, der gennemgås til prøven. Ved bedømmelsen lægges der vægt på brug af adækvate metoder og på nuancering.
Normeret prøvetid: 20 min.
Prøven bedømmes af eksaminator og bedømmer.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelSpecial Subject
ModulkodeSIMUS201997
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
9. semester
eller 11. semester (sidefagsforlængelse)
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Kunst, Sundhed og Teknologi
InstitutInstitut for Kommunikation og Psykologi
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet