Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
- Skal have viden om potentialer og udfordringer ved
deltagelsesprocesser målrettet borgere og andre aktører i forhold
til innovation, planlægning og bæredygtighed.
- Skal kunne forstå betydningen af den kontekst og de rammer, som
deltagelsesprocesserne gennemføres indenfor i både offentlig og
privat regi.
- Skal kunne forstå forskellige teoretiske baggrunde for
deltagelsesprocesser og deres betydning for tilgang, roller og
mål.
Færdigheder
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
- Skal kunne designe deltagelsesforløb med kortlægning og
mobilisering af aktører og opstilling af mål, tilgange og
ressourcebehov.
- Skal kunne vurdere relevansen af forskellige tilgange og
metoder til deltagelsesprocesser i forhold til formål, rammer og
kontekster.
- Skal kunne formidle formål med og forløb af
deltagelsesprocesser for fagfæller og for aktører i en
deltagelsessituation.
- Skal kunne skitsere evalueringer af gennemførte forløb med
henblik på at identificere forbedringer og læring.
Kompetencer
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
- Skal kunne håndtere relevante teorier og tilgange til
deltagelsesprocesser i forhold til at skabe forandringer og
forankring af nye løsninger.
- Skal kunne facilitere enkle forløb med samarbejde med borgere
eller andre relevante aktører og reflektere over disse.
- Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen
læring i forhold til at varetage og udvikle
deltagelsesopgaver.
Undervisningsform
Forelæsninger suppleret med øvelser og selvstudie
e.lign.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Deltagelsesprocesser |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |