Modulets indhold, forløb og pædagogik
Modulets formål er at den studerende skal anvende viden,
færdigheder og kompetencer opnået gennem studiet til design,
implementation og evaluering af en interaktiv medieteknologisk
applikation. Der kræves et væsentligt niveau af teori og
metodologisk og refleksiv tænkning i forhold til design,
implementation og evaluering.
Læringsmål
Viden
Studerende som gennemfører modulet vil opnå:
- forståelse af principper for design, realisering,
implementation, analyse og evaluering af et interaktivt
medieprodukt
Færdigheder
Studerende som gennemfører modulet vil være i stand til at:
- analysere et problemkompleks og herudfra generere
designkriterier og kravspecifikation til en interaktiv
applikation
- designe og udføre iterative udviklingsprocesser som skaber
viden om brugere og systembrug, og anvende denne viden til
optimering af bruger-oplevelse (og/eller system performance) i en
given kontekst
- syntetisere (designe og implementere) interaktive applikationer
og/eller medieprodukter, og deres software
- opbygge en projektrapport efter fagområdets normer, inddrage
relevant litteratur, benytte korrekt fagsprog og formidle
projektets problemstilling og resultater skriftligt og mundtligt på
en sammenhængende måde, herunder sammenhængen mellem
problemformuleringen, projektets udførelse og de væsentligste
konklusioner
- begrunde valg af litteratur, metoder, modeller og andre
redskaber benyttet i projektarbejdet, samt vurdere projektets
problemstilling i relevant faglig, samfundsmæssig, økonomisk og
teoretisk kontekst samt i relation til faglitteraturen
Kompetencer
Studerende som gennemfører modulet vil være i stand til at:
- evaluere eksisterende teorier, teknikker og metoder og disses
anvendelighed i relation til en konkret udvikling af en interaktiv
applikation
- systematiskt at koncept-generere, designe, implementere,
programmere og evaluere prototyper af digitale medieteknologiske
produkter målrettet specifikke brugere og/eller
brugskontekster
- varetage planlægning og gennemførelse af et projekt og håndtere
komplekse og udviklingsorienterede opgaver under projektarbejdet
samt bidrage til projektgruppens arbejde og resultater
- identificere egne læringsbehov for fortsat udvikling og læring
indenfor fagområdet
Undervisningsform
Akademisk vejledt, studenterstyret problemorienteret
projektarbejde
Se oversigt over undervisningsformer under §17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt
Med til projektdokumentationen hører:
• Skriftlig projektrapport
• Medieteknologisk produkt
• A/V produktion der illustrerer og opsummerer projektet |
ECTS | 20 |
Tilladte hjælpemidler | Med visse hjælpemidler:
Se semesterbeskrivelse |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |