UX: kvantitativ brugerevaluering

2021/2022

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulets formål er at introducere hvordan brugerevaluering af medieteknologiske systemer og analyse af indsamlede data kan bruges til forståelse af brugermålgruppens formåen.

Læringsmål

Viden

Studerende som gennemfører modulet vil opnå:

  • viden om hvordan data kan bruges til forståelse af brugermålgruppens formåen
  • forståelse af fordele og ulemper og etiske aspekter ved forskellige typer af studier og dataindsamling
  • forståelse af grundlæggende sandsynlighedskoncepter, statistisk terminologi og behandling af data

Færdigheder

Studerende som gennemfører modulet vil være i stand til at:

  • vælge imellem de mest almindelige metoder til statistisk analyse og evaluering af data
  • diskutere og repræsentere empiriske data
  • diskutere et resultat i forhold til gyldighed, pålidelighed (reliability), og bias

Kompetencer

Studerende som gennemfører modulet vil være i stand til at:

  • designe evalueringer af medieteknologiske systemer         
  • dokumentere egne, og forstå og evaluere andres, evalueringsresultater

Undervisningsform

Se oversigt over undervisningsformer under §17.

Eksamen

Forudsætning for indstilling til prøven

  • For at kvalificere sig til eksamen, skal den studerende have:
    - afleveret obligatoriske opgaver rettidigt
    - færdiggjort obligatoriske studieaktiviteter rettidigt

Prøver

Prøvens navnUX: kvantitativ brugerevaluering
Prøveform
Skriftlig eller mundtlig
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Med visse hjælpemidler:
Se semesterbeskrivelse
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelUX: Quantitative User Evaluation
ModulkodeMSNMEDB2214A
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogDansk og engelsk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Medieteknologi
InstitutInstitut for Arkitektur og Medieteknologi
FakultetDet Tekniske Fakultet for IT og Design