Ikt og læring i organisationer omfatter arbejdet med ikt som redskaber til videndeling og videnledelse i organisationer. Fokus er intra- og interorganisatoriske læreprocesser, ikt som samarbejdsværktøj, ikt i organisationskommunikation, ikt i livslang læring og erfaringsudveksling.
Målet for den studerendes tilegnelse af viden inden for modulet ikt og læring i organisationer er, at den studerende efter deltagelse i modulet skal kunne:
Målet for den studerendes udvikling af færdigheder inden for modulet ikt og læring i organisationer er, at den studerende skal kunne:
Målet for den studerendes erhvervelse af kompetencer inden for modulet ikt og læring i organisationer er, at den studerende skal kunne:
Undervisningen er tilrettelagt som web-baseret fjernundervisning med virtuelle perioder i kombination med fremmødeseminarer.
ECTS-point: 5 = 5 x 27,5 = 137,5 timers studenterbelastning i alt
Prøvens navn | Ikt og læring i organisationer |
Prøveform | Skriftlig
Prøven består i udarbejdelse af en mindre skriftlig fremstilling
inden for et emne, der omfatter den i studieåret udbudte
undervisning i relation til fagområdet ikt og læring i
organisationer. Prøven tager udgangspunkt i en af én eller flere
studerende udarbejdet fremstilling på højst 7 sider pr. studerende
i projektgruppen – dog højst 30 sider i alt, ved en individuelt
udarbejdet fremstilling højst 8 sider. Emnet aftales på forhånd
mellem en af studienævnet udpeget fagansvarlig og den/de
studerende.
Ved tilfredsstillende, aktiv deltagelse i den udbudte undervisning kan emnet efter den udpegede fagansvarliges bestemmelse reduceres til kun at dække ét afgrænset undervisningsfelt, der udpeges af studienævnet. Emnet aftales på forhånd mellem den fagansvarlige og den/de studerende. Fremstillingen må da være på højst 5 sider pr. studerende, ved grupper dog højst 20 sider i alt og ved en individuelt udarbejdet fremstilling højst 6 sider. Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af modulets mål med ingen eller få uvæsentlige mangler. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Modulbeskrivelser for hvert semester opdateres løbende på uddannelsens hjemmeside samt i Moodle.
Engelsk titel | ICT and Learning in Organizations |
Modulkode | MASMIL20183 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
2. semester |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Anden placering |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i IKT og Læring |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |