Ikt-baserede læreprocesser omfatter medierede intra- og
interpersonelle læreprocesser samt læring gennem samarbejde og
fælles videnkonstruktion.
Ikt står i denne sammenhæng for digitale værktøjer/systemer og
omgivelser til præsentation, produktion, kommunikation, og
samarbejde.
Der fokuseres på hvordan, under hvilke omstændigheder, og med
hvilke metoder/midler det er muligt at tilrettelægge/designe,
kvalificere og facilitere ikt-baserede læreprocesser, der fremmer
kvalitet, dialog og samarbejde.
Målet for den studerendes tilegnelse af viden inden for modulet ikt-baserede læreprocesser er, at den studerende efter deltagelse i modulet skal kunne:
Målet for den studerendes udvikling af færdigheder indenfor modulet ikt-baserede læreprocesser er, at den studerende skal kunne:
Målet for den studerendes dannelse af kompetencer indenfor modulet ikt-baserede læreprocesser er, at den studerede i modulet skal kunne:
Undervisningen er tilrettelagt som web-baseret fjernundervisning med virtuelle perioder i kombination med fremmødeseminarer.
ECTS-point: 5 = 5 x 27,5 = 137,5 timers studenterbelastning i alt
Prøvens navn | Ikt-baserede læreprocesser |
Prøveform | Skriftlig
Prøven består i udarbejdelse af en mindre skriftlig fremstilling
inden for et emne, der omfatter den i studieåret udbudte
undervisning i relation til fagområdet ikt-baserede læreprocesser.
Prøven tager udgangspunkt i en af én eller flere studerende
udarbejdet fremstilling på højst 7 sider pr. studerende i
projektgruppen – dog højst 30 sider i alt, ved en individuelt
udarbejdet fremstilling højst 8 sider. Emnet aftales på forhånd
mellem en af studienævnet udpeget fagansvarlig og den/de
studerende.
Ved tilfredsstillende, aktiv deltagelse i den udbudte undervisning kan emnet efter den udpegede fagansvarliges bestemmelse reduceres til kun at dække ét afgrænset undervisningsfelt, der udpeges af studienævnet. Emnet aftales på forhånd mellem den fagansvarlige og den/de studerende. Fremstillingen må da være på højst 5 sider pr. studerende, ved grupper dog højst 20 sider i alt og ved en individuelt udarbejdet fremstilling højst 6 sider. Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af modulets mål med ingen eller få uvæsentlige mangler. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Modulbeskrivelser for hvert semester opdateres løbende på uddannelsens hjemmeside samt i Moodle.
Engelsk titel | ICT-based learning processes |
Modulkode | MASMIL20181 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
1. semester |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Anden placering |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i IKT og Læring |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |