Modulet har arbejdsgruppen eller teamet som omdrejningspunkt. På modulet undervises der i gruppeudvikling og gruppedynamikker såvel som gruppers læreprocesser og organisering. Endvidere præsenteres de studerende for en række interventionsskabeloner, der alle har gruppen som fikspunkt.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Viden om forskellige teoretiske perspektiver på arbejdsgruppen som organisation og undersøgelsesområde
Forståelse af læringsmæssige og kommunikative problemstillinger i relation til grupper og teams
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
At kunne bruge af en bred vifte af interventionsskabeloner med sigte på organisering af arbejdsteams og ledelse af gruppeprocesser.
At kunne vurdere og vælge blandt forskellige teorier og metoder og derigennem etablere dataindsamlingsprocedurer af relevans for dokumentation og undersøgelse af gruppeprocesser.
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
At planlægge og gennemføre teamcoaching med henblik på styrkelse af teamets opgaveløsningskapacitet.
At planlægge og gennemføre en undersøgelse af en coachingbaseret intervention i en arbejdsgruppe.
Prøvens navn | Coaching og læring i grupper og teams |
Prøveform | Skriftlig og mundtlig
Opgavens emne aftales på forhånd mellem den studerende og en
fagansvarlig underviser. Opgaven skal have et empirisk afsæt.
Opgaven udarbejdes individuelt eller i grupper. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Coaching and Learning in Groups and Teams |
Modulkode | MAORC20143 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |