Mål
Enkeltfaget har som mål at de studerende bliver i stand til at
analysere og håndtere organisationsmedlemmers motivation og
modstand i forbindelse med it-projekter, forstå magtrelationers
betydning for et it-projekt, samt kunne arbejde med individers og
gruppers adfærdsændring og forandring af arbejdsvaner i forbindelse
med it-projekter.
Gennem enkeltfaget skal den studerende opnå viden om teorier og metoder inden for følgende områder:
Den studerende skal desuden kunne forholde sig kritisk og refleksivt i forhold til disse teoretiske emner.
Den studerende skal kunne anvende teorier, metoder og modeller fra ovennævnte områder til at identificere, analysere, vurdere Konkret forventes det, at den studerende efter gennemførelse af enkeltfaget er i stand til:
Den studerende skal kunne omsætte og tilpasse teorier, metoder og modeller til konkrete forslag til løsning af problemstillinger fra egen organisations it-projekter. Den studerende skal kunne argumentere for relevansen af de valgte teorier, metoder og modeller samt for det udarbejde løsningsforslag. Desuden skal den studerende kunne reflektere over betydningen for den organisatoriske sammenhæng løsningen indgår i. De vigtigste kompetencer er:
Undervisningen består af seminar i Aalborg kombineret med litteraturlæsning og vejledning.
Prøvens navn | Forandring af medarbejdere |
Prøveform | Skriftlig
Faget afsluttes med en individuel, intern, skriftlig opgave af et
omfang på 8-10 sider. Opgaven er med karakter efter 7-trins
skalaen. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Changing Individual and Group Behavior in IT-Projects |
Modulkode | MAITOITF220 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår og Efterår
Nærmere oplysning om starttid: https://www.master-it-vest.dk/fagpakker/organisation.html |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for efteruddannelse i Læring og Filosofi |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |