Modulet har som sit sigte at give indsigt i og erfaring med design af empiriske studier af læring og læreproces og problematikker forbundet hermed. Idet der bygges videre på 1. semesters modul Videnskabsteori og metode I, arbejdes der med at kunne foretage begrundede og reflekterede valg i forhold til design af studier indenfor området, at kunne vurdere og kritisk reflektere over implikationer (ell. Konsekvenser, betydning, rolle) af valg og design, samt kunne forholde sig til og diskutere videnskabsteoretiske spørgsmål i forbindelse hermed.
Prøvens navn | Videnskabsteori og metode II |
Prøveform | Skriftlig
Prøven består af et skriftligt udarbejdet oplæg til 4. semesters
masterprojekt, som bl.a. indeholder beskrivelse af problemfelt, en
foreløbig problemformulering samt faglige overvejelser vedr. teori,
metoder og evt. empiri, der skal indgå i specialet for at undersøge
problemformuleringen. Oplægget kan udarbejdes i grupper på op til 3
studerende eller individuelt.
Produktkrav/sidetal: mindst 3 og højst 5 sider pr. studerende. Opgaven bedømmes af eksaminator. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Philosophy of Science and Methodology II |
Modulkode | MAELF201919 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår og Efterår
Alt efter valg af masterforløb. |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for efteruddannelse i Læring og Filosofi |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |