Med baggrund i den på 1. og 2. semester opnåede forståelse af teknologiske, organisatoriske og strategiske forhold skal deltagerne i løbet af 3. semester blive i stand til at gennemføre en bred virksomhedsanalyse med henblik på at definere en relevant og strategisk betydningsfuld problemstilling, som kræver forretningsudvikling. Deltageren skal ud fra analysen kunne udvikle helhedsbetonede koncepter og detailløsninger, kritisk vurdere perspektiver og konsekvenser heraf, samt udarbejde en plan for det videre arbejde med konkretisering og gennemførelse af løsningen. Projektet er således i modsætning til projekterne på første år ikke alene analyserende men tillige handlingsorienteret gennem planlægning af forandringstiltag.
Undervisningsformen er en blanding af forelæsninger, workshops, opgave-/ caseløsninger og individuelt problembaseret projektarbejde som hovedregel med udgangspunkt i egen virksomhed. Det individuelle projektarbejde planlægges af den enkelte studerende i samarbejde med en vejleder. I vejledningssituationen dannes mindre grupper af deltagere som sparrer med hinanden.
Da det er et 15 ECTS kursus forventes der en arbejdsbyrde på 450 timer for den studerende.
Prøvens navn | Forretningsudvikling – design og planlægning |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Business development – Design and Planning |
Modulkode | M-MMT-M3-1 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Produktion |
Institut | Institut for Materialer og Produktion |
Fakultet | Det Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet |