Modulet er baseret på forelæsninger, og der anvendes summemøder, gruppedis-kussioner og plenumdiskussioner i undervisningen. Der må også påregnes oplæg i plenum. |
Faget fokuserer på videregående budgetteringsteoretiske problemstillinger her-under at den studerende kan anvende forskellige teoretiske perspektiver til at analysere konkrete budgetteringsproblemstillinger. Faget vil fokusere på budget-teringsteoretiske problemstillinger inden for det økonomiske, psykologiske og sociologiske perspektiv.
-beskrive centrale problemstillinger indenfor videregående budgetteringsteori
-kende forskel på og kunne sammenligne forskellige teoretiske perspektiver in-denfor budgettering
-designe budgetteringssystemer som tager højde for virksomhedsspecifikke for-hold
-forstå hvorledes motivation og ledelseskompensation hænger sammen
-diskutere hvorledes budgettering påvirker mennesker og samfund ud fra forskel-lige teoretiske retninger, herunder sociologi, psykologi og dent normative økono-miske paradigme
-analysere budgetteringssystemer med henblik på at foreslå forbedringer og konkrete løsningsforslag under hensyntagen til de virksomhedsspecifikke forhold, samt hvorledes disse påvirker medarbejdere, samarbejdsvirksomheder og samfund
Modulet er baseret på forelæsninger, og der anvendes summemøder, gruppedis-kussioner og plenumdiskussioner i undervisningen. Der må også påregnes oplæg i plenum.
5 ECTS
Prøvens navn | Budgetlægningsdesign og incitamentsbaseret styring |
Prøveform | Mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Budgeting design and incentive-based management |
Modulkode | KAØKO201634 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
Institut | AAU Business School |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |