Modulets indhold, forløb og pædagogik
Det teoretiske grundlag for udførelse af revision,
revisionsstandarder, revisionsplanlægning, væsentlig- hed og
risiko, revisionsbeviser og dokumentation, revisionsmetoder,
kvalitetsstyring og kontrol, Intern kontrol og intern revision,
offentlig revision, regulering af revisors erklæringer, ansvar og
etik, revisors rolle og revision i såvel den private som den
offentlige sektor, herunder revisors lovfæstede rolle som
offentlighedens tillidsrepræsentant.
Læringsmål
Viden
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
- inden for fagområdet revision have viden, som på udvalgte
områder er baseret på højeste internationale forskning inden for
et fagområde.
- have indsigt i:
- Revisionens teoretiske grundlag og dets grundbegreber,
principper og metoder
- Konkrete tilgange og revisionsstandarder i forhold til
revisionsplanlægning, væsentlighed og risiko, revisionsbeviser og
dokumentation samt revisionsmetoder og – beviser
- Kvalitetsstyring og kontrol
- IT-sikkerhed og revision af IT
- Revision af køb, salg, lager, lønninger m.v.
- Intern kontrol og intern revision
- Revision og årsregnskaber
- Offentlig revision
- Corporate governance
- Gældende regulering i relation til revisors erklæringer, ansvar
og etik
- Revisors rolle og revision i såvel den private som den
offentlige sektor, herunder revisors lovfæstede rolle som
offentlighedens tillidsrepræsentant.
Færdigheder
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
- kunne redegøre for den relevante regulering i relation til
Revision 1.
- kunne redegøre for og kombinere revisionsmæssige begreber,
principper og metoder i relation til konkrete
revisionsproblemstillinger inden for Revision 1.
- kunne forklare, anvende og problematisere teorier om revisors
rolle og revision.
- kunne løse og reflektere over konkrete revisionsopgaver ved
hjælp af fagets teori.
- kunne foretage analyser og kritiske vurderinger af
revisionsmæssige problemstillinger.
- kunne forklare, konkretisere og anvende den for faget relevante
regulering.
- kunne kombinere revisionsmæssige begreber, principper og
metoder i overensstemmelse med fagets logik.
Kompetencer
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
- kunne identificere, analysere, forklare, anvende, diskutere og
rådgive om generelle og specifikke problem- stillinger med
tilknytning til internationale regnskabsstandarder for indregning
og måling af centrale poster i årsrapporten, og kunne
sammenligne disse standarder med en rent dansk regulering, forklare
teorielemen- terne bagved årsregnskabet samt dettes baggrund og
dets regulering, kunne redegøre for begrebsrammerne for samt
forudsætningerne ved aflæggelsen af årsrapporten og ved revision
af denne, forklare revisionens funktion, grundlag og indhold,
redegøre for det relevante lovgrundlag og de relevante standarder
for udfø- relse af revision, demonstrere indgående kendskab til
revisionsmæssige problemstillinger samt til præsenta- tionen af
relevante konklusioner i forhold til udførte
revisionsopgaver.
Undervisningsform
For information se §17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Revision 1 |
Prøveform | Mundtlig |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Uden hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |