HRM

2021/2022

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet tager udgangspunkt i videregående HRM teori. Det giver den studerende viden, kompetencer og færdigheder indenfor forskellige tilgange til HRM, herunder performance management og leder- og medarbejderudvikling.

Modulet understøtter videnskabsteoretiske og praksisnære refleksioner over forskellige typer af problemstillinger inden for HRM. Derfor fordres der i høj grad engageret sammenspil mellem undervisere og studerende. Den studerende introduceres til tværparadigmatiske videnskabsteoretiske refleksioner i en strategisk kontekst.

Læringsmål

Viden

Det er målet, at den studerende efter modulet har viden om:

  • centrale teoretiske tilgange til HRM.
  • centrale teoretiske aspekter af HRM og er i stand til at reflektere over disse.

Færdigheder

Det er målet, at den studerende efter modulet har færdigheder i:

  • at forstå og forklare centrale teoretiske aspekter af HRM.
  • at forholde sig refleksivt og kritisk til problemstillinger inden for HRM.

Kompetencer

Det er målet, at den studerende efter modulet har kompetencer til:

  • at applicere en problemorienteret tilgang til centrale problemstillinger inden for HRM.
  • at kunne argumentere på et videnskabeligt grundlag inden for HRM over for forskellige målgrupper.

Undervisningsform

For information se § 17.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnHRM
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
ECTS5
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelHRM
ModulkodeKAORS20204
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Erhvervsøkonomi
InstitutAAU Business School
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet