Inden for temarammen ”Design af lærings- og forandringsprocesser” gives en grundlæggende introduktion til teoretiske og metodiske tilgange til design af lærings- og forandringsprocesser i organisationer og uddannelsesinstitutioner, herunder metodologiske implikationer i relation til forskellige typer interventioner. Modulet understøtter udviklingen af et konkret lærings- og forandringsdesign inden for det faglige område for det valgte 10-ECTS valgmodul på 8. semester.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | Design af læring og forandringsprocesser |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Modulet afprøves gennem to dele.
Først gennem nærmere specificeret aktiv deltagelse i modulets undervisning, herunder bidrag til undervisningsholdets samlede digitale produkt (f.eks. en wiki-platform omhandlende et fagområde inden for design af læreprocesser). Modulet afsluttes med en skriftlig opgave (udarbejdet individuelt eller i grupper på højest 6 studerende). Den skriftlige opgave skal indeholde gruppens eller den studerendes refleksion og evaluering af egen læreproces i forhold til dels designfeltet og dels processen med at samskabe et digitalt læringsrum. Ved gruppeaflevering skal det angives, hvem der er ansvarlig for hvilke afsnit. Opgavens omfang: mindst 5 og højst 8 sider pr. gruppe. Ved individuelle studerende 3-4 sider. Reeksamen sker gennem aflevering af en individuel skriftlig opgave. Opgaven er på mindst 8 og højest 10 sider og indeholder udvalgte bidrag fra egen produktion til undervisningsholdets samlede digitale produktion, samt refleksion over egen læreproces og det samskabte digitale læringsrum. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Design of Learning and Innovative Change |
Modulkode | KALFPK20224 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |