Der undervises inden for følgende områder: videnskabsteori, metoder i lærings- og uddannelsesforskning, læringsteori, didaktik, organisationsteori og evalueringsteori. Modulet har fokus på at forstå, udvikle og evaluere menneskers erkendelsesprocesser i organisatoriske sammenhænge, at samtænke undervisningsområderne med henblik på en videnskabeligt funderet vidensproduktion og at udvikle samarbejdskompetencer i grupper.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
I løbet af semestret udarbejdes en projektrapport. Endvidere udarbejdes en refleksion over projekt- og gruppesamarbejdsproces, herunder brug af IT- eller web-understøttede værktøjer til samarbejde, projektstyring og litteratursøgning.
Prøvens navn | Viden om læring og forandringsprocesser |
Prøveform | Skriftlig og mundtlig
En intern, mundtlig og skriftlig prøve i Viden om læring og
forandringsprocesser (Knowledge of Learning and Innovative Change).
Prøven tager udgangspunkt i en projektrapport og en
procesbeskrivelse og -analyse. Ved gruppesamarbejde indgår
procesrefleksionen i gruppens fælles ansvar.
Sidetal: Projektrapporten må mindst være på 15 og højst være på 20 sider pr. studerende, ved to studerende minimum 30 sider og højst 40 sider, ved tre studerende mindst 45 sider og højst 60 sider og ved fire til seks studerende minimum 60 sider og højst 80 sider. Hertil kommer den 3-5 siders refleksion over projekt- og gruppesamarbejdet, som ikke medtælles i førnævnte sidetal. |
ECTS | 30 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Knowledge of Learning and Innovative Change |
Modulkode | KALFP20191 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 30 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |