I tilknytning til modulet arbejdes der teoretisk, metodisk og praktisk med en medieproducers funktioner, fx design og konceptudvikling i relation til målgrupper, økonomistyring, finansiering af medieproduktioner samt manuskriptskrivning og pitching. Hertil arbejdes der med organisation af medievirksomheder og medieindustrielle udviklingstendenser herunder distribution, rettigheder og mediejura. Den/de studerendes arbejde omsættes til audiovisuelle præsentationsformer, der indgår i eksaminationsgrundlaget.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om og forståelse af:
kreativitet og koncepttænkning
medieinstitutioner og medievirksomheder
medieproducerens professionelle funktioner herunder markedsføring, økonomistyring og budgettering
målgruppeforståelse
rettigheder og mediejura
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
målgruppeanalysens metodik
at mestre medieproduktets produktionsfaser, økonomistyring og budgettering.
mediemarketing
manuskriptskrivning
pitching og audiovisuelle præsentationsformer
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Der henvises til §17.
Prøvens navn | Medieproducer |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en samtale mellem den studerende, eksaminator og
den interne medbedømmer med udgangspunkt i en af den/de studerende
udarbejdet audiovisuel præsentationsform samt relevant
argumentation herfor.
Sidetal: Den skriftlige argumentation for den audiovisuelle præsentationsform må højst være på 5 sider pr. studerende, højst 10 sider ved individuelle opgaver, dog maksimalt 15 sider pr. gruppe. Normeret prøvetid: 15 min. pr. studerende + 5 minutter til gruppen. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Valgfagsbeskrivelser opdateres løbende på studiets hjemmeside: https://www.kdm.aau.dk/studiehaandbog/uddannelsen/kandidat/valgfag/
Engelsk titel | Media producer |
Modulkode | KAKDMVM2016 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
KA Valgfag 2. semester |
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |