Modulet træner de studerende i at arbejde praktisk med computerspilskreation, således at der reflekteres teoretisk, metodisk, teknologisk og organisatorisk over et eller flere koncepter til computerspil, der er udarbejdet i praksis af den studerende under DADIU-forløbet. På modulet udbydes der spilkreationsfunktioner som eksempelvis spil-designer, spil-projektleder og spilleveldesigner, hvor den studerende vælger at arbejde med en funktion. Modulet er kendetegnet ved en høj grad af involvering fra computerspilindustrien.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
I tilknytning til modulet udbydes undervisning inden for følgende områder:
Prøvens navn | Computerspil ved Det Danske Akademi for Digital, Interaktiv Underholdning (DADIU) |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven tager udgangspunkt i det sidste computerspil udarbejdet af
den studerende under DADIU-forløbet samt en skriftlig rapport, der
reflekterer over et eller flere koncepter til computerspil, der er
udarbejdet af den studerende under DADIU-forløbet. Refleksionerne i
rapporten skal være med hensyn til teori, metode, teknologi og
organisation.
Projektrapporten kan enten skrives på engelsk og dansk. Litteraturgrundlag: Minimum 500 standardsider, selvvalgt litteratur i tilknytning til projektet. Sidetal: Projektrapporten skal være på mindst 10 sider og må højst være på 15 sider pr. studerende; derudover vedlægges den færdige computerspilskreation. Ved eksamen gives et oplæg på mindst 5 minutter, der forholder rapportens refleksioner til det færdige computerspil, der er udarbejdet på DADIU. Prøvetiden er normeret til 20 minutter pr. studerende og 10 minutter pr. gruppe til votering og karaktergivning, dog højest i alt to timer ved store grupper, 30 minutter i alt ved individuelle prøver. |
ECTS | 25 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Computer Games at the National Academy of Digital Interactive Entertainment (DADIU) |
Modulkode | KAIDM20187 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår og Forår
9. semester Valgmulighed 2 af 2 |
ECTS | 25 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |