Målet er at sætte den studerende i stand til at definere, afgrænse, organisere og problemanalysere,
afviklingen af et afrundet forskningsarbejde med fast deadline. Det er herudover et mål, at den studerende igangsætter egne forarbejder til det senere arbejde med specialeafhandlingen.
Med udgangspunkt i bl.a. de studerendes egen input om deres kommende specialeafhandling introduceres metoder og modeller for problemformulering, litteratursøgning og –behandling, kildeforståelse, indsamling og etablering af empiri til brug i undersøgelser. Kurset vil ligeledes introducere til forskellige arbejdsstile, modeller for organisering af forskningsarbejde og vejledningsformer. På grundlag af den studerendes input kobles den studerende efterfølgende sammen med en specialevejleder (jf. bestemmelserne for kandidatspecialemodulet) og en specialekontrakt udfærdiges.
igangsat egne forarbejder til den studerendes specialeafhandling.
Workshops med tilknyttede skriftlige øvelser og oplæg.
5 ECTS
Prøvens navn | Specialeforberedende modul |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Modulet bestås ved aktiv deltagelse, dvs. tilfredsstillende løsning
af et antal øvelsesopgaver i tilknytning til undervisningen.
Koordinator udmelder ved undervisningens start de nærmere regler
for at bestå ved aktiv deltagelse.
For studerende, som ikke består modulet ved aktiv deltagelse, afholdes re-eksamen som en skriftlig ugeprøve. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Master's Thesis Preliminary Course |
Modulkode | KAHIS20208 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Historie |
Institut | Institut for Politik og Samfund |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |