Formålet med modulet er at skærpe den studerendes formidlingsevner i både akademiske og ikke- akademiske sammenhænge, herunder at skærpe den studerendes bevidsthed om og evne til at formidle egen faglighed og egne kompetencer som akademiker. Modulet er derfor bygget op omkring tre spor: 1) Den studerende præsenterer mundtligt et fagligt projekt med henblik på at opøve sine formidlingskompetencer. 2) Via aktiviteter som fx virksomhedsbesøg, deltagelse i faglige begivenheder eller lignende afprøver den studerende sine akademiske færdigheder og kompetencer. 3) Den studerende arbejder med sin skriftlige formidling i forhold til de krav, der stilles til akademisk formidling på studiet i Anvendt Filosofi.
Se studieordningens §17.
Prøvens navn | Akademisk formidling |
Prøveform | Mundtlig
Prøven tager udgangspunkt i en selvvalgt stillingsbeskrivelse eller
en motiveret ansøgning, som danner afsæt for at præsentere og
diskutere, hvordan akademiske kompetencer og en specifik akademisk
faglighed kan udfoldes i forhold til ansøgningsstedet. Til eksamen
fremlægger den studerende sin besvarelse for tre medstuderende og
eksaminator, og den studerende forholder sig ligeledes kritisk
spørgende til 2 andre fremlæggelser.
Prøvetid: 30 min. inklusiv tid til votering og tilbagemelding. Omprøve: Hvis en studerende ikke består, reeksamineres der igennem en tilsvarende opgave, dog uden at der her vil være andre studerende til stede. Fremlæggelsen bedømmes da af modulets underviser. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Academic dissemination |
Modulkode | KAFIL20201 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Anvendt Filosofi |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |