Et projektorienteret studieforløb er en mulighed for at kombinere teorier og metoder fra uddannelsen med praksis i virksomheder og organisationer, men også at arbejdere mere teoretisk/metodisk med en problemstilling. Et semesterprojekt er forankret i et relevant forskningsmiljø.
• Identificere videnskabelige problemstillinger inden for feltet og med udgangspunkt i de faglige kvalifikationer opnået på 1. og 2. semester.
• Reflektere over problemstillinger inden for international marketing på et videnskabeligt grundlag.
• Anvende teorier inden for international marketing på konkrete problemstillinger, enten fra et empirisk eller teoretisk udgangspunkt.
• Udvælge relevant teori, metode og redskaber og på videnskabeligt grundlag opstille løsningsmodeller.
• Formidle forskningsbaseret viden.
• Diskutere professionelle og videnskabelige problemstillinger med både fagfæller og ikke-specialister.
• Styre arbejds- og udviklingssituationer, der er komplekse, uforudsigelige og forudsætter nye løsningsmodeller.
• Planlægge og udvikle udviklingsprojekter inden for international marketing.
• Foretage vurderinger og træffe valg i en kompleks sammenhæng.
• Selvstændigt igangsætte og gennemføre fagligt og tværfagligt samarbejde og påtage sig professionelt ansvar.
• Argumentere på et videnskabeligt grundlag.
• Selvstændigt tage ansvar for egen faglige udvikling og specialisering.
Projektarbejdet, herunder problemformulering, metodevalg og litteratursøgning, foretages selvstændigt af den studerende. Problemformuleringen bør dog godkendes af vejleder. Arbejdet kan foregå individuelt eller i grupper.
Prøvens navn | Arbejde på et akademisk projekt i Danmark |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Arbejde på et akademisk projekt i Danmark. |
ECTS | 30 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Work on an academic project in Denmark |
Modulkode | KAEIM20167B |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 30 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Undervisningssted | Anden placering |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
Institut | AAU Business School |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |