Et projektorienteret studieforløb er en mulighed for at kombinere teorier og metoder fra uddan-nelsen med praksis i virksomheder og organisationer. Et projektorienteret studieforløb finder sted ved dan-ske eller udenlandske virksomheder, danske institutioner og myndigheder i Danmark eller i udlandet eller udenlandske og internationale organisationer. Studieforløbet skal have et uddannelsessigte, og de arbejdsopgaver, der indgår, skal være af akademisk karakter.
Et projektorienteret studieforløb afsluttes med udarbejdelse af en projektrapport. Projektrapporten tager udgangspunkt i de konkrete opgaver inden for international marketing, som den studerende har været med til at løse i virksomheden eller organisationen. Projektrapporten, der danner udgangspunkt for eksamen, skal dokumentere de teoretiske og metodiske overvejelser, der ligger bag opgavernes løsning samt vurdering og valg mellem alternative løsninger.
• Identificere videnskabelige problemstillinger inden for feltet og med udgangspunkt i de faglige kvalifikationer opnået på 1. og 2. semester.
• Reflektere over problemstillinger inden for international marketing på et videnskabeligt grundlag.
• Anvende teorier inden for international marketing på konkrete problemstillinger, enten fra et empirisk eller teoretisk udgangspunkt.
• Udvælge relevant teori, metode og redskaber og på videnskabeligt grundlag opstille løsningsmodeller.
• Formidle forskningsbaseret viden.
• Diskutere professionelle og videnskabelige problemstillinger med både fagfæller og ikke-specialister.
• Styre arbejds- og udviklingssituationer, der er komplekse, uforudsigelige og forudsætter nye løsningsmodeller.
• Planlægge og udvikle udviklingsprojekter inden for international marketing.
• Foretage vurderinger og træffe valg i en kompleks sammenhæng.
• Selvstændigt igangsætte og gennemføre fagligt og tværfagligt samarbejde og påtage sig professionelt ansvar.
• Argumentere på et videnskabeligt grundlag.
• Selvstændigt tage ansvar for egen faglige udvikling og specialisering.
Projektarbejdet, herunder problemformulering, metodevalg og littera-tursøgning, foretages selvstændigt af den studerende i samarbejde med en udpeget vejleder, som godkender den endelige problemformulering. Arbejdet kan foregå individuelt eller i grupper.
30 ECTS.
Prøvens navn | Virksomhedssamarbejde (projektorienteret forløb i virksomhed med afsluttende projekt) |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Virksomhedssamarbejde (projektorienteret forløb i virksomhed med
afsluttende projekt). |
ECTS | 30 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Company Collaboration (Projectoriented Stay with a Company and Production of Final Project) |
Modulkode | KAEIM20167A |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 30 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Anden placering |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
Institut | AAU Business School |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |