Modulets indhold, forløb og pædagogik
Dette modul giver de studerende mulighed for at se nærmere
på en aktuel samfundsøkonomisk problemstilling.
På det foregående semester drøfter underviser og de
studerende, hvilke temaer der kunne være relevante og
interessante.
Læringsmål
Viden
Det er målet, at den studerende efter modulet har viden om:
- videnskabelige problemstillinger inden for det
samfundsøkonomiske felt og kan identificere disse.
- de - for problemstillingen - relevante økonomiske teorier.
- hvilke videregående læringsstile og processer, der motiverer
egen læring både individuelt og/eller i gruppesammenhæng.
Færdigheder
Det er målet, at den studerende efter modulet har færdigheder
i:
- at anvende økonomisk teori, metode og redskaber på konkrete
problemstillinger fra et empirisk eller teoretisk udgangspunkt på
et videregående niveau.
- at vælge og anvende relevante metoder og værktøjer til at
genere viden om en problemstilling inden for en samfundsøkonomisk
problemstilling i samarbejde med eksterne parter, herunder vejleder
fra et empirisk eller teoretisk udgangspunkt.
- at udarbejde en skriftlig og mundtlig fremstilling af
projektets problemstilling, metode, analyse og konklusioner i et
videnskabeligt, klart og korrekt sprog.
Kompetencer
Det er målet, at den studerende efter modulet har kompetencer
til:
- at identificere og formulere målsætninger inden for
samfundsøkonomi samt være i stand til at præsentere og diskutere de
kontekstuelle faktorer, der påvirker realiseringen af
målsætningerne.
- at opstille forståelse og løsningsforslag til en central
samfundsøkonomisk problemstilling på baggrund af videnskabelige
analyser på et videregående niveau.
- selvstændigt at igangsætte og gennemføre fagligt og tværfagligt
samarbejde og påtage sig professionelt ansvar.
Undervisningsform
For information se § 17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Samfundsøkonomisk problemstilling |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Gruppeeksamen. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |