Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Modulet bygger videre på viden, færdigheder og kompetencer opnået
på kandidatuddannelsens 2. semester matematik-teknologi.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Projektorienterede forløb er en mulighed for at kombinere
teorier og metoder fra uddannelsen med praksis gennem et
virksomhedsophold. Projektorienterede forløb skal have et
uddannelsessigte, og arbejdsopgaverne, der indgår i forløbet, skal
være på passende akademisk niveau.
Læringsmål
Viden
- skal have en dybdegående viden om relevant teori og metoder
inden for en eller flere udvalgte områder af ingeniørvidenskaben og
i mindre grad viden om et eller flere områder inden for
matematik
- skal have omfattende viden om en eller flere anvendelser af
relevant teori og tilhørende metoder med relevans for
virksomheden
- skal være i stand til at forstå og reflektere videnskabeligt
over viden inden for matematik og ingeniørvidenskab og være i stand
til at identificere matematiske og teknologiske problemer
- har viden om organisationsstrukturen og arbejdet i virksomheden
fra et teknisk / ledelsesmæssigt perspektiv
Færdigheder
- er i stand til uafhængigt at anvende relevant matematisk teori
og metoder til identifikation og analyse af teknologiske problemer
med relevans for virksomheden
- er i stand til at kommunikere forskningsbaseret viden og er i
stand til at diskutere faglige og videnskabelige problemer med
fagfæller både inden for matematik og ingeniørvidenskab samt med
ikke-specialister
Kompetencer
- er i stand til uafhængigt at igangsætte og afslutte tværfaglige
udviklingsprojekter baseret på avanceret matematisk modellering og
metoder fra ingeniørvidenskab, og er i den sammenhæng i stand til
professionelt at tage ansvaret for implementering af afledte
modeller og metoder
- er i stand til uafhængigt at tage ansvar for selvudvikling og
egen faglig udvikling og specialisering inden for matematik og
ingeniørvidenskab
Undervisningsform
Projektarbejde med inddragelse af PBL-læringselementer.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Projektmodulet er på 30 ECTS svarende til en arbejdsmængde
på 900 timer.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Projektorienteret forløb i en virksomhed |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 30 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |