Imperativ programmering

2021/2022

Modulets indhold, forløb og pædagogik

I dette kursus opnår den studerende indblik i grundlæggende begreber som algoritmer, datastrukturer og computerarkitekturer. Computere er - uanset fagområde - et af de vigtigste værktøjer til problemløsning i dag. Den studerende skal derfor opnå et kendskab til datalogiske grundbegreber i så almen en form, at vedkommende bliver i stand til at løse problemer ved hjælp af imperative programmeringssprog

Læringsmål

Viden

Den studerende skal forstå grundbegreberne inden for følgende teorier og metoder:

  • Udviklingsmiljø og kompilering
  • Imperative principper
  • Datatyper og variable
  • Kontrolstrukturer
  • Funktioner og procedurer
  • Datastrukturer herunder arrays
  • Input/output
  • Sammensatte datastrukturer
  • Simple algoritmer (f.eks. sortering og søgning)
  • Basal test af programmer

Færdigheder

Den studerende skal efter kurset være i stand til at:

  • skrive, afvikle og teste programmer, hvori de ovennævnte grundbegreber indgår i løsningen
  • anvende korrekt fagterminologi

Kompetencer

  • Den studerende skal efter kurset både selvstændigt og i samarbejde med andre kunne implementere et imperativt program som løsning på en defineret opgave

Undervisningsform

Jf. beskrivelsen i § 17.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnImperativ programmering
Prøveform
Skriftlig eller mundtlig
ECTS5
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelImperative Programming
ModulkodeESNCCEB1K2
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus København
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Elektronik og IT
InstitutInstitut for Elektroniske Systemer
FakultetDet Tekniske Fakultet for IT og Design