FORMÅL
At den studerende lærer de væsentlige begreber og
struktureringsmekanismer inden for objektorienterede
programmeringssprog og opnår færdigheder inden for programmering i
et sprog inden for dette paradigme
BEGRUNDELSE
Objektorienteret programmering er et dominerende
programmeringsparadigme i softwareudvikling
Den studerende skal opnå viden om begreber inden for det objektorienterede programmeringsparadigme og arkitektur, herunder et udvalg af følgende:
konstruere programmer der demonstrerer de objektorienterede principper for design og arkitektur gennemgået i kurset
anvende begreberne klasser, interfaces, objekter, metoder og polymorfi
ræsonnere omkring programdesign og designmønstre, og forklare sammenhænge i et objektorienteret program
udarbejde systematisk aftestning af et objektorienteret program
anvende korrekt terminologi
udforme, dokumentere og afteste et stort objektorienteret program, og hertil anvende de i kurset brugte arkitektoniske begreber
analysere og diskutere et program ud fra objektorienterede designprincipper og begreber
definere og diskutere centrale begreber inden for objektorienteret programmering
Undervisningen tilrettelægges i henhold til de generelle undervisningsformer for uddannelsen jf. § 17
Det forventes at den studerende bruger 27,5 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 137,5 timer.
Prøvens navn | Objektorienteret programmering |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Kontakt: Studienævn for datalogi via cs-sn@cs.aau.dk eller 9940 8854
Engelsk titel | Object-Oriented Programming |
Modulkode | DSNSWCB311 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Datalogi |
Institut | Institut for Datalogi |
Fakultet | Det Tekniske Fakultet for IT og Design |