MÅL
Projektmodulets formål er at indføre de studerende i udviklingen af
interaktive fysiske produkter som på forskellig vis kan gøre
dagligdagen nemmere, såsom robotter og produkter med indbygget
intelligens herunder bevægelighed/bevægelse, simpel elektronisk
styring, interface og mekaniske løsninger integreres som en
del af dets funktionalitet og æstetik. Der lægges i projektet vægt
på, at der arbejdes med en original, innovativ løsning på et
afbalanceret teknisk-æstetisk niveau, hvor erfaringer fra
kursusmodulerne integreres i konceptudvikling eller detaljering af
projektet. Projektmodulet integrerer workshop-aktiviteter som
understøtter fysisk interaktionsdesign med specifik fokus på
konstruktion og programmering af interaktive fysiske produkter.
Projektets emne kunne være udformning af køkkenudstyr, dispenser,
haveredskaber, personhjælpemidler eller legetøj. Produktforslaget
udvikles med udstrakt brug af forskellige former for modeller som
funktionsmodeller, synsmodeller og detaljemodeller. Der lægges især
vægt på samspil mellem en undersøgende, afprøvende og reflekterende
metodik og en iterativ proces.
Projektarbejde
Det forventes at den studerende bruger 27,5 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 550 timer.
Prøvens navn | Interaktivt fysisk design |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 20 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Kontakt: Studienævn for datalogi via cs-sn@cs.aau.dk eller 9940 8854
Engelsk titel | Interactive Physical Design |
Modulkode | DSNIXDB511 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 20 |
Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Datalogi |
Institut | Institut for Datalogi |
Fakultet | Det Tekniske Fakultet for IT og Design |