Teoretisk undersøgelse af interaktive systemer

2021/2022

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Læringsmål

Viden

Den studerende skal opnå viden om:

  • Formulering af teoretisk problemstilling inden for IT udvikling og hvordan undersøgelser kan medvirke til at løse et formuleret problem
  • Systematisk undersøgelse af værdiskabelse gennem interaktive systemer
  • Udfordringer ved organisatorisk implementation af interaktive systemer

Færdigheder

  • At de studerende kan evaluere og analysere, vurdere betydning af nye løsninger
  • De studerende skal kunne vurdere og vælge metoder og redskaber til empirisk undersøgelse af IT-applikationer og software i organisationer.

Kompetencer

  • Kan planlægge og styre undersøgelse af interaktive systemer i en organisatorisk kontekst.
  • Kan teoretisk begrunde og vurdere en implementeringsproces i en organisation.

Undervisningsform

Undervisningen tilrettelægges i henhold til de generelle undervisningsformer for uddannelsen, jf. § 17.

Omfang og forventet arbejdsindsats

Det forventes at den studerende bruger 30 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 450 timer.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnTeoretisk undersøgelse af interaktive systemer
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
ECTS15
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Yderligere informationer

Kontakt: Studienævn for datalogi via cs-sn@cs.aau.dk eller 9940 8854

 

Fakta om modulet

Engelsk titelTheoretical Investigation of Interactive Systems
ModulkodeDSNDADK321
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS15
UndervisningssprogDansk og engelsk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Datalogi
InstitutInstitut for Datalogi
FakultetDet Tekniske Fakultet for IT og Design