Udvikling af interaktive systemer

2021/2022

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Læringsmål

Viden

  • Formulering af konkret problemstilling i en organisation (privat eller offentlig) og hvordan forskellige interaktive systemer kan medvirke til at løse et formuleret problem,  

  • Systematisk design og evaluering af værdiskabelse gennem interaktive systemer, 

  • Praktiske udfordringer ved organisatorisk implementering af interaktive systemerr. 

Færdigheder

  • At de studerende kan evaluere, analysere, vurdere betydning af, og udvikle nye løsninger med udgangspunkt i specifikke organisatoriske udfordringer  

  • De studerende skal kunne vurdere og vælge metoder og redskaber til empirisk undersøgelse af IT-applikationer og software i organisationer.  

Kompetencer

  • Kan planlægge og styre implementeringen af interaktive systemer i en organisatorisk kontekst. 

  • Kan begrunde og vurdere en konkret implementeringsproces i en organisation.

Undervisningsform

Undervisningen tilrettelægges i henhold til de generelle undervisningsformer for uddannelsen, jf. § 17.

Omfang og forventet arbejdsindsats

Det forventes at den studerende bruger 30 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 450 timer.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnUdvikling af interaktive systemer
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
ECTS15
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Yderligere informationer

Kontakt: Studienævn for datalogi via cs-sn@cs.aau.dk eller 9940 8854

 

Fakta om modulet

Engelsk titelDevelopment of Interactive Systems
ModulkodeDSNDADK311
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS15
UndervisningssprogDansk og engelsk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Datalogi
InstitutInstitut for Datalogi
FakultetDet Tekniske Fakultet for IT og Design