Problembaseret læring II

2021/2022

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet bygger videre på modul 1 og har til formål at give den studerende grundlæggende færdigheder og kompetencer i forhold til at arbejde med problemorienteret projektarbejde. Modulet omfatter kurser i cen-trale redskabsmæssige færdigheder og kompetence indenfor projektstyring og projektledelse, problemori-enteret metode, praktisk statistik og tekstanalyse og kildehåndring.

Læringsmål

Viden

  • projektstyring
  • problemorienteret metode
  • praktisk statistik
  • tekstanalyse og kildehåndtering

Færdigheder

  • at arbejde problemorienteret
  • at arbejde i projekter, herunder at skabe sammenhæng mellem projektets forskellige elementer (problem, teori, metode, undersøgelsesdesign, analyse, konklusion)
  • at anvende grundlæggende statistisk analyse

Kompetencer

  • at formulere en problemstilling indenfor et temaområde
  • at styre projekter og skabe sammenhæng mellem projektets elementer

Eksamen

Prøver

Prøvens navnProblembaseret læring II
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
Modulet indgår som grundlag for projektarbejdet på modul 2, der afslutter første semester.
ECTS5
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelProblem based learning II
ModulkodeBAOL20193
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Læring, IT og Organisation (LIO)
InstitutInstitut for Kultur og Læring
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet