Modulet fokuserer på organisatorisk læring, kommunikation og intervention. De studerende introduceres til teorier, analysebegreber og interventionsmetoder i relation til organisatorisk læring og trænes i at anvende disse i praksis.
Formålet med modulet er, at den studerende opnår teoretisk-analytisk viden og empirisk indsigt i organisatorisk læring, kommunikation og interventionsmetoder samt træning i at planlægge og gennemføre organisatoriske lærings-, kommunikations- og udviklingsprocesser.
I tilknytning til modulet afholdes kurser og aktiviteter inden for områderne: Organisatorisk læring – læringsteorier koblet på udvikling i organisationer og institutioner Kommunikationsteori og -analyse som afsæt for organisatorisk læring og intervention Interventionsmetoder i teori og praksis i relation til organisatorisk læring i organisationer.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om og forståelse af:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
| Prøvens navn | Organisatorisk læring, kommunikation og intervention |
| Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden 3-dages hjemmeopgave, hvor den
studerende på baggrund af modulet besvarer det eller de udleverede
spørgsmål inden for fagområdet. Opgavebesvarelsen må højst være på
8 sider og udarbejdes individuelt.
Opgaven bedømmes af interne bedømmere. |
| ECTS | 5 |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | The Learning Organization: Communication and Intervention |
| Modulkode | BAKDM201830 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
6. semester Valgfrit studiefagsmodul, valgmulighed 1 af 2 |
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
| Modulansvarlig | |
| Indgår i | |
| Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
| Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |