Modulet omfatter kurser og øvelser i relation til modulets tema: Fagets videnskabsteori og etik. Modulet omhandler centrale videnskabsteoretiske, filosofiske og etiske sagsforhold, der knytter sig til faget informationsvidenskab. Modulet sætter den studerende i stand til at reflektere over og bearbejde bacheloruddannelsens videnskabsteoretiske og etiske problemstillinger. Den studerendes videnskabsteoretiske portefølje består af videnskabsteoriopgaver og –løsninger fra de foregående semestres undervisning og af projektrapporter, hvor videnskabsteoretiske overvejelser har udgjort en del af projektarbejdet.
I relation til modulet afholdes der undervisningsaktiviteter inden for følgende områder: Fagets videnskabsteori og etik.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studreende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Prøvens navn | Fagets videnskabsteori: Informationsvidenskab |
Prøveform | Skriftlig
Prøven består af en skriftlig opgaveaflevering, der belyser en
specifik videnskabsteoretisk problemstilling med afsæt i
kursuslitteraturen og med eksempler fra den videnskabsteoretiske
portefølje. Opgavens problemstilling godkendes af eksaminator.
Opgaven bedømmes alene af eksaminator. Ved opgaver eksaminator bedømmer til ikke-bestået, bedømmes opgaven tillige af en intern censor. Sidetal: Opgavebesvarelsen må højst være på 8 sider og udarbejdes individuelt |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Theory of Science: Information Science |
Modulkode | BAKDM201822 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
6. semester |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |